» HUNDSMUGGLARE! «
 »  Svara på detta inlägg!

2005-11-28
Har ni sett på TV4 Kalla Fakta ang. smugglingen av chihuahua - valparna?? (sorry för felstavat)

Man finner inte ord och man finner inte straff nog för vad man skulle bestraffa dessa hemska människor med!

Vi har dels dessa program som Paris Hilton mfl att tacka detta för. Det är ju *inne* att ha dessa hundrsaer att bara stoppa i fickan.

Bimbobruden (de visade på TV4) som hade köpt en valp som dog o sedan fick hon en ny för en mindre summa pengar. Valpen var full av mask och det enda som kom ut då den bajsade var MASK!

Varför inte köpa en valp i Sverige? Vi tillhör ju det land som har mycket bra hundar, av de flestaraser.
Att importera dessa djur är fruktansvärt!

Upprörd hunduppfödare med vänner
Inkomna svar på Hundsmugglare!:
2005-11-30
alla får köpa hund som de själva vill,men låt dessa personer då skylla sig själva om de vill köpa dessa insmugglade sjuka hundar. jag köper inte själv utlänska djur & kommer inte börja med ´det heller. hoppas att de som köper dessa smuggelhundar blir sjuka själva. sverige har alla dessa svartskallar att tacka för när det gäller insmugglanden av hundar. för det är ju mest dom som vill käna pengar på sk. "dumma svenskar" som är så dumma att de köperhundarna , & en del av dessa, vet att det är smuggel hundar men köper dessa ändå.

en som ogillar hundsmuggling & svartskallar    
2005-12-07
Håller med det är fruktansvärt (det är ett bra ord). märks bara nu när min mamma nu ska skaffa en yorkshireterrier de ha inte samma krav på vaccinering och avmaskning. Hon har fått fråga mig som nyligen har skaffat hund, vad sin ska ha för krav gjort på sin hund. och så vad det landet har för krav. Där måste man säga till innan att man vill ha svan på hunden. det finns ingen spanjor som vill ha svanns på sin hund. Hunduppfödaren var glad att hund vill han svan på hunden. Hon tyckte att så borde alla säga om att hund en ska ha.

lisath    
2006-04-02
Ja det är hämskt jag läste en artikel om 7 blandras valpar ab rasen chihuahua och toy pincher dom hade lagt i en litten korg på varandra från Polen till svärige det är värkligen hämskt valparna var tvongna att avlivas.

Egzona    

«Tillbaka