» FRUKTANSVÄRT «
 »  Svara på detta inlägg!

2005-12-07
det är hämskt när man ompaserar en valp som man inte har haft så många månader för att man in te har tid med den osv. skaffar man den så ska man veta vad man ger sig in på. Blocket är ett bra exempel. kan man inte har hunden av ett bra skäl ska man skika till baka den till uppfödaren och ingen annan, för et är den som har satt valpen till livet. hundar är ingen sak utan en varelse precis som ett barn. det släpar man inte till något annart hem för man inte har tid. Detta är min åsikt om detta och jag står för det. Brir gråt färdig när jag ser på EX blocket hur de skriver om omplasering om sina valpar och vuxna hundar. acceptabelt vid allergi men då är det uppfödaren som ska ha tillbaka hunden.

Lisath81
Inkomna svar på Fruktansvärt:
2006-05-09
Jag är beredd att hålla med dig. Det finns så mycket hemska människor som inte begriper vilket ansvar det är att skaffa en hund. Men sedan tycker jag, att det ligger lite i uppfödarens intresse också att hunden hamnar i ett bra hem.

Pamsan    
2007-09-26
Visst är det väl synd att vissa inte tänkt på tiden innan dom köper hunden, men samtidigt är det ju jätte bra att dom tar sitt förnuft till fånga och väljer att hitta ett nytt hem till hunden istället för att göra som vissa hundägare som låter hunden sitta hemma ensam hela dagarna..

Vero    

«Tillbaka