» TIPS OM ALLERGIVÄNLIGA HUNDAR! «
 »  Svara på detta inlägg!

2006-03-27
hejsan , jag och min familj har diskuterat om att skaffa hund , men vi har ett problem , pappa är allergisk , men vi vill så gärna ha en mysig hund ! är det någon där ute i sverige som vet en bra ras till allergiker , är Shi-tzu en bra allergihund? Jag har hört talas om det ! :) JÄTTE tacksam för svar och jag vill gärna ha mer fakta om du/ni har det så mejla till mig : tess_an4@hotmail.com TACK PÅ FÖRHAND ! :D

Therese
Inkomna svar på Tips om allergivänliga hundar!:
2006-03-29
pudlar och nakenhundar är bra allärgike hundar. men jag har alldrig hört talas om att shi tzu är en bra alärgiker hund men de kanse de är ? jag har haft en melan pudel en gång de är underbara och keliga skika ett mail om du vill vetta mer om pudler och deras betende.

Egzona    
2006-03-29
Hejsan Ja jag har inte heller hört om att Shi-tzu är någon bra hund för allergiger, men vem vet? Pudlar är ju jättemysiga hundar och dessutom i olika storlekar! Lycka till

Amira    
2006-03-31
hej jag tengte skriva litte om pudlar:det finns toy pudlar,dvärg pudlar,melan pudlar och stor pudlar man kan sjelv välja villken storlek pasar bäst. De är mycket lett lärda hundar och riktiga kel monster de fäler inte päls det vett du säkert så man måste trimma dåm.Vill du vetta mer skriv till det på din anons du har lagt utt. =)

Egzona    
2006-07-10
hejsan! jag har japanesechin,de har fungerat ibland till alergiker, besök en kennel kanske får ni låna en hund någon dag,då ser ni hur det blir,och valpar är värre, än vuxna hundar,för alergiker,och ingen ras är den andra lik,lycka till,,nettan,,guldkantens kennel

nettan    
2006-07-16
hej vill bara säga att jag har hört att Shi-tzu går bra med allagiker. Lycka till mvh sofia

sofia    
2006-07-28
Pumi är en ungersk vallhund, som passar allergiker, de fäller inget, eller"luktar hund"

emma    
2008-08-26
HALLÅ!!!!! Det finns INGEN hund som är bra för alla allergiker men däremot finns det hundar som allergiker OFTAST inte reagerar på och här kommer några : portugisisk vattenhund, pumi, pudel, puli, whippet, saluki , lagotto romagnolo , schnauzer och några fler. Men som sagt testa låna hem en hund av den ras ni är intresserade av så får ni se! Lycka till!

jonnybaho12    
2009-01-06
hej!! DET FINNS HJÄLP!! jag har alltid haft massa pälsdjur av olika sorter. Träffade min sambo för 8 år sen och det visade sig att han var JÄTTEALLERGISK mot allt vad pälsdjur är!! han åt en del medicin VARJE dag mot detta!!! men vi hittade en jättebra grej!! finns en läkarmottagning i Halmstad i hallands län där man behandlar mot allergi!! han fick ta med sig massa päls och damm från vår familjs dammsugarpåse till läkaren och sen fick han med hjälp av någon sorts elektrobehandling i ca 6 mån-1 år. han fick ligga på en brits i 30 min åt gången och hålla i några metallplattor eller kulor av något slag som gav signaler in i kroppen med lite av denna pälsen. detta kändes ingenting!! nu tål han hunden vi har och jag har både häst och katt!! så från att få åka in på akuten i tid och otid för behandling av allergi om han stött på något pälsdjur till att inte äta medicin alls är enormt!! ibland är hans imunförsvar sämre tex vid förkylning , då drabbas han lite mer än andra personer. så hjälp finns!!

Lizzi    

«Tillbaka