» AGILITY HUNDAR!!! «
 »  Svara på detta inlägg!

2006-04-14
Hej jag ska skafa hund i sommar men jag vet inte en villken ras såm passar oss? jag gilar att hålla på med agility, är det nån såm vet villka hundar oftast andvänds till agility??? Ja det ska hälst va en lättlärd ras såm även är ganska kvik och trivs med barn. Tack för er hjälp i förväg hehe!!!

Egzona
Inkomna svar på Agility hundar!!!:
2006-04-17
Hej! Jag skulle rekomendera en pudel. Pudeln är en väldigt trevlig första hund att ha och göra med. Kräver en hel del pälsvård men å andra sidan så fäller den inget hår utan man klipper den. Det finns tre storlekar av pudel. Liten,mellan och kungspudel (stor pudel). En väldigt klippsk och givmild hundras. Bordercollie används också en hel del inom agillity. Men vilken hundras du än väljer så krävs det en hel del från dig som hundägare också,lättlärda är dom flesta raser om du lyckas göra inlärningen rolig för dom. Trivs med barn ska inte heller vara några problem om du skaffar en valp och ser till att barnen är snälla ot den.Hoppas du hittar något som passar och Lycka till!!

pamsan    
2006-06-20
Hej Det finns mer hundar som är bra på agility men det är dem här som jag vet är barnvänliga. Dansk/Svensk Gårdshund, Cavalier King Charles Spaniel är bra på agility och även snälla och lättlärda hundar.

Michan    

«Tillbaka