» AVEL «
 »  Svara på detta inlägg!

2006-04-19
Hej
Hur gammal kan en tik vara för att få valpar, tror min 6åriga tik har sjuvparat sig .. Är hon för gammal för att kuna köta om valparna eller ska måste jag åka till vat. för att göra abort..Hon är en lhasa

liddis
Inkomna svar på Avel:
2006-04-25
Har din tik haft kull tidigare? Om så är fallet så är det inga problem, om det inte skulle uppstå något som vilken tik som helst kan råka ut för. Jag är själv uppfödare, vilket man aldrig blir full lärd man lär sig nya saker för varge valpning och mycke beror på tiken, det jag skulle råda dig till är att ta reda på så mycket som möjligt om din hunds bakgrund "förfäder, hur tikens mammas valpning var mm." Hur långt gången kan hon vara? Du kan göra ett ultraljud för att säkert veta om hon är med valpar, rådfråga även veterinären. Om tiken inte är långt gången så kan du ta bort valparna med hjälp av veterinär om du känner dig osäker. Lycka till!!!

elmoias    
2006-04-19
jag tror inte att det är nått problem för hene att ta handåm valparna men jag tror att när hon ska föda kanska det blir problem för det kan hända att hon inte klarar av att födda valparna.Min kompis hund sjuv parat sig när den va 6 år,valparna kom utt men inte i tid dom dog =(.

attt om parning    
2006-04-20
Hej tack för svaret , dog alla valpar samt tiken för din vän??

liddis    
2006-04-20
nä hon dog inte men hon fick litte skador i magen , valperna dog ju i magen för hon föde dem för sent så hon blev förgiftad men hon klara sig....det är nog best att ni går till vetrinären.

hund problem    
2006-07-10
hejsan! ta din hund till veterinären,är hon frisk,äter bra då går det bra,oroa dig inte,hundar kan ,dom vet,hälsningar guldkantens kennel

nettan    

«Tillbaka