» BEBIS OCH HUND «
 »  Svara på detta inlägg!

2006-05-28
Hej jag har en hund som reagerat konstigt när hon träffat att spädbarn (nafsat efter bebisen). Nu undrar jag hur jag ska presentera och vänja hund o barn vid varandra när jag får egen bebis till hösten. Nån som har några förslag hur man ska bete sig? Jag ska skaffa en valp nu i sommar också. Tror inte det ska va några problem med den, men tar gärna emot tips från kunniga inom området.

Hanniball
Inkomna svar på bebis och hund:
2006-06-11
Hej! när du får bebisen så låter du pappan till barnet vara hos bebisen medans du går in å kelar me hunden å sen så tar du hunden i koppel å pappan håller i bebisen så låt hunden snosa över bebisen.. visa att de är inte farligt och glöm inte att berömma hunden när hon e duktig, men framförallt så lämna inte hunden och bebisen tillsammans ensamma.. de är de som jag kan rekomendera..

helén    
2007-12-04
Hej Jag har själv hund och liten när vi fick hunden var vår son 10mån. Det vi gjorde var att först fick den inte hälsa alls sen sakta men säkert fick den hälsa men var gång den blev för upphetsad så åkte den på en utskällning som hette duga och nu 8 månader senare är de bästa kompisar vår hund pussar enbart vår son och leker ta fatt och vår son kan praktiskt taget göra vad som helst mot frasse utan att han gör något tillbaka dock så skäller vi nu på vår son och berömmer frasse om anton e stygg och frasse bara är still allternativt går där ifrån MVH Björn

Björn " bigbear"    

«Tillbaka