» SVAR TILL OTREVLIGT. «
 »  Svara på detta inlägg!

2006-08-15
hejjsan jag har nyligen varit med om att en lös hund attakerade min hund.de är inte första gången den här hunden är lös och hoppa på andra hundar.när jag sa att han skulle koppla sin hund så la han armarna i kors och lät hunden va lös,så de slutade med att hans hund hoppade på min hund igen. jag polis anmälde honom.och om ni tycker det är jobbigt och att era barn bli rädda så ring polisen och gör en anmälan på dom som äger hundarna.för om man har hund så får man faktiskt se till att ha koll på dom.de jag skulle rekomendera är ju att värkligen försöka prata med dom innan man gör en anmälan.men om dom inte vill lyssna så får dom faktiskt skylla sig själva.det är ju inte meningen att era barn inte ska kunna gå ut för att era grannars hundar är på eran tomt. mvh sandra.

sandra/blandis
Inkomna svar på svar till otrevligt.:
2006-09-27
jag är en hundägare med 2 hundar som också är rent ut sagt j....gt trött på dessa dåliga hundägare som måste ha sina aggressiva & olydiga hundar lösa ! jag utsätts ofta av deras hundar som flyger på & hugger mina hundar som jag alltid har kopplade. om man säger till dessa ägare om att koppla sin/sina agressiva hugg sugna hun/hundar så säger dom bara: dra åt helvete din jävla f...a ! eller i stil med: min vill bara leka ! va !!!!!!!! leka ? den visar alla störda beteende som en aggressive hund har. fan så förbannad jag blir. men ringer man snuten i den stad som jag bor i så skiter dom helt i detta. de säger bara: hunden måste bita en människa först innan vi kan göra något. har du hört så sjukt ? vi hade ett fall för några år sedan där en kille hade en lös springande aggressive hund & människo ilsken dobermann hane. den sprang lös & attackerade andras kopplade hundar & skadade mång som fick åka in akut & sy dom för flera tusen kr. alla som fick sina hundar attackerade av denna hund ringde ner polisen. men de sa samma sak då. ägaren sa till en hundägare som fick sin nästan ihjälbiten att han ska få avreagera sig lite mer på andra hundar innan jag kopplar honom. eftersom han kommer från en hundmisshandlare. så min hund ska bita några hundar till innan jag gör det. har aldrig hört så sjukt sagt ! men efter ett tag så såg man ej till denna hund & hans idiot ägare. de flyttade antagligen skönt !

rednose&blacknose    

«Tillbaka