» HJÄLP!! «
 »  Svara på detta inlägg!

2007-09-11
snälla kan nåon hjälpa mig med ett problem som jag har med min blandrashane på 6 månader...
Han är en så kallad stresshund har jag fått höra och nu har han börjat visa "aggressivt" (vet inte om man skall kalla det så) beteende han hoppar upp mot mig och biter och sliter i både kopplet och min hand och biter i mina fötter och ben...
Hur skall jag göra för att komma underfund med detta problem... snälla hjälp mig...

MalinochEddie
Inkomna svar på HJÄLP!!:
2007-09-19
Hejsan!!! nyfiken vad de är för raser i din blandraskille;=) kan säkert bero på många orsaker, fast alla raser har ju olika arbetuppgifer, så de kan hända att du kanse har en hund som vill ha lite mer jobb uppgifter, och på grund av att han får för lite stimulans så stressar han upp sig lätt och blir utråkad, och de går mot andra hållet i stället? hittar på ofoger & allt möjligt, har själv två hundar, ena har border collie och alaskan husky och hon behöver rätt så mycket stimulans för att må riktigt bra, annars kan hon bli lite nojjig, och hon har ja kört in lite spår med:=) och uppsök av föremål!!! cyklar ett par mil två gånger i veckan just nu med mina efter som kylan har börjat komma och dom blir mer Aktiva av sig*L* aja hoppas de löser sig för dig;=)

Tåttan    
2007-09-26
Jag blir också lite nyfiken på raserna, och även i vilka tillfällen och situationer han betéer sig så här.. Tycker det är skumt att en valp på 6 mån har ett sånt betéende. Kan du inte maila mig? Jag har haft med många olika typer av problem att göra under de år jag jobbat som "problemlösare" eller vad man nu kan kalla det..

Verra    

«Tillbaka